середу, 16 листопада 2016 р.

Гриджук Т.О.

Використання ІКТ для підвищення ефективності навчання та професіоналізму педагогів 

Гриджук Тетяна Олександрівна, директор Інгульської 
І-ІІІ ступенів Устинівської райдержадміністрації Кіровоградської області

Анотація. Стаття містить відомості про досвід використання ІКТ педагогами Інгульської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. У ній пропонуються різні форми і методи, що мають на меті найкраще засвоєння даної теми. До статті додається мультимедійна презентація з ілюстративним матеріалом, напрацьованим вчителями протягом певного періоду.


Матеріали роботи можуть бути використані директорами загальноосвітніх навчальних закладів, заступниками директорів шкіл з виховної роботи, педагогами-організаторами, класними керівниками, працівниками позашкільних навчальних закладів.
Освіта – найвеличніше з усіх земних благ, але тільки тоді, коли вона найвищої якості, інакше вона абсолютно даремна.
Р. Кіплінг

Інформаційно-комунікаційні технології або ІКТ— засоби, пов'язані зі створенням, збереженням, передачею, обробкою і управлінням інформації. Цей широко вживаний термін включає в себе всі технології, що використовуються для спілкування та роботи з інформацією.
Використання ІКТ розширює інтерпретаційне поле вивчення предмету: отримання інформації з різноманітних джерел, аналіз інформації, символічне кодування та розкодування інформації; поєднання традиційних джерел інформації та нетрадиційних; новий рівень освоєння навчального матеріалу, що пов'язане з використанням зорової наочності
Основні напрями реалізації використання ІКТ:
§  залучення учнів до самостійного пошуку інформації, синтез матеріалу з виходом на самостійні узагальнення  й висновки;
§  розвиток  критичного мислення;
§  розвиток  творчих здібностей;
§  розвиток особистості учня та його адаптація у світовому   інформаційному   просторі;
§  формування  інформаційної  культури  учнів, забезпечення   їх   інформаційних потреб;
§  інтенсифікація  навчання і виховання за рахунок використання  ІКТ;
§  удосконалення   науково - методичного забезпечення  навчально - виховного  процесу;
§  оптимізація  освіти   на  основі   використання інформаційно – комунікаційних   технологій.
На нашу думку, найбільш ефективно інформаційна компетентність учнів формується при поєднанні проблемного навчання, інформаційно-комунікативних технологій, технології розвитку критичного мислення, інтерактивних технологій і методу проектів. Нетрадиційні уроки, зокрема метод проектів,  допомагають не тільки сформувати певний набір знань, але і збудити в дітях прагнення до самоосвіти, реалізації своїх здібностей.
 Фундаментом  роботи є опора на активне впровадження використання комп’ютерів та мультимедіа, що забезпечує формування навичок роботи з інформацією, дослідницьких навичок, умінь приймати оптимальне рішення; розвиває комунікативні здібності та  дозволяє дати дитині стільки інформації, скільки вона потребує.
 Основною частиною роботи є напрям на індивідуалізацію навчання та розвиток творчої особистості. Ця частина роботи спрямована на розвиток індивідуальних пізнавальних та творчих здібностей кожної дитини.
А кульмінація роботи – це впровадження проектної технології, яка є фінальним акордом в поєднанні усіх залучених технологій та дозволяє зробити висновки про дієвість всієї роботи.
Комп’ютеризація навчального закладу розпочалась з 2006 року, коли школі було виділено комп’ютерний комплекс на 6 компютерів.
Навчальні кабінети – зарубіжної літератури, кабінет інформатики – підключено до мережі Інтернет. Це дає доступ до світових електронних ресурсів під час проведення уроків, а також забезпечує потреби вчителів-предметників та школярів у позаурочний час у підготовці позакласних заходів, пошуку навчальної інформації, доступу до навчально-освітніх сайтів тощо. Вчителі, враховуючи матеріально-технічну базу школи, мають змогу бути учасниками методичних вебінарів у режимі он-лайн.
З метою залучення електронних засобів, у першу чергу Інтернет, компакт-дисків, засобів масової інформації для організації навчання учнів за особистісно-орієнтованими педагогічними технологіями, що підвищують якість освітніх послуг:
·        організована самостійна робота учнів (для самоосвіти) з пошуку необхідної інформації з різноманітних джерел мережі Інтернет;.
·        створені умови для доступу до світових культурно-історичних досягнень людства та реалізації права кожного учня на однакові можливості для здобуття освіти.
Учні розробляють власні проекти, представляють їх в електронному вигляді.
У Інгульській школі практикується використання комп’ютерної техніки для проведення нестандартних уроків із окремих тем у старшій та молодшій ланці.
Ведеться робота зі створення банку інформаційних ресурсів. Навчальні розробки вчителів школи систематизуються та зберігаються в електронному вигляді. Постійно поповнюється банк презентацій.
Учителі школи у навчально-виховній роботі використовують ноутбуки, сучасну мультимедійну техніку та комп’ютерні програмні засоби навчання, якими школа постійно поповнюється.

Перелік педагогічних програмних засобів:

з/п
Назва
Клас
Предмет
Назва кабінету, де зберігається
1
Бібліотека електронних наочностей, Віртуальна хімічна лабораторія
7-11 класи
Хімія
Особисто у вчителя
2
Електронний підручник для 7 класу, електронні додатки до уроків фізики та математики, бібліотека електронних наочностей віртуальна фізична лабораторія
5-11
Фізика
Частково особисто у вчителя, Фізики
3
Електронні додатки до уроків математики
5-11
Алгебра, геометрія
Особисто у вчителя
4
Електронні додатки до уроків, Відеофільми: «Amerika – the beauty bul»
6
Англійська мова
Англійської мови
5
Електронні додатки до уроків зарубіжної літератури, відеофільми
5-11
Зарубіжна література
Особисто у вчителя
6
Електронний атлас із всесвітньої історії та історії України для;
Відеопрезентації до окремих тем з історії України та світу   
10-11
5-11
Історія
Української мови

7
Орфографічний словник України
5-11
Українська мова
Українська мова
8
Електронні додатки до уроків української мови та літератури, аудіокниги, відеоматеріали для уроків української літератури
5-11
Українська мова та література
Частково в кабінеті Української мови, частково особисто у вчителів
9
Електронні корекційні програми, відеоматеріали та відеопрезентації

Психологія
Кабінет психології
10
Сучасний майстер клас «Розробки уроків», електронні додатки до уроків фізичної культури
1-11
Фізична культура
Особисто у вчителів

Бібліографія

1. Богосвятська А.І. Сучасні педагогічні технології у практиці вчителя світової літератури // Зарубіжна література в школах України : Методичний журнал. - 2013. - N 1. - С. 34-41

2. Сучасні освітні інструменти для вчителів [Електронний ресурс] – Режим доступу http://osvita.ua/school/46016/

3. Тонконог О.М.  Новітні технології як засіб проведення сучасного уроку

[Електронний ресурс] – Режим доступу http://tonkonog.com.ua/content/novitni-tehnologiyi-yak-zasib-provedennya-suchasnogo-uroku-svitovoyi-literaturi




3 коментарі:

  1. Досвід використання ІКТ педагогами Інгульської ЗШ І-ІІІ ступенів висвітлює системну роботу всього колективу, розкриває застосування різних форм і методів підвищення ефективності навчання сучасними засобами інформаційно- комунікаційних технологій. Завдяки цьому:
    -учні Інгульської ЗШ І-ІІІступенів розробляють власні проекти, презентують їх за допомогою мультимедійної техніки;
    -практикується проведення нестандартних уроків;
    -систематизовано в електронному вигляді навчальні розробки вчителів школи;
    - створено банк презентацій учнівського та педагогічного колективів, який постійно оновлюється;
    - активно впроваджуються в навчально- виховний процес педагогічні програмні засоби.

    ВідповістиВидалити
  2. Освіта має орієнтуватись на діяльнісні, розвиваючі технології, які формують у учнів уміння вчитися, оперувати і управляти інформацією, швидко приймати рішення, пристосовуватись до потреб ринку праці. Школа має стати найважливішим фактором формування нових сучасних життєвих установок особистості. Це завдання під силу лише тим учителям, які здатні не тільки "завантажувати" пам’ять учнів, а й формувати їх компетентності.
    Тетяна Олександрівна своєю роботою показала, що педагогічному колективу Інгульської ЗШ І-ІІІ ст. під силу навчати та виховувати гармонійно розвинену особистість. В цьому закладі створені необхідні соціальні, психологічні, педагогічні умови для опанування учнями школи сучасних інформаційних технологій і розроблення методики використання їх в навчально-виховному процесі.

    ВідповістиВидалити
  3. Гриджук Надія Олександрівна23 листопада 2016 р. о 00:42

    Дана стаття є цінним джерелом для директорів загальноосвітніх навчальних закладів, заступників директорів шкіл з виховної роботи, педагогів-організаторів, класних керівників, працівників позашкільних навчальних закладів, адже ІКТ "переслідує" нас на кожному шляху і без нього вже не можливо здійснювати навчально-виховний процес. ІКТ дійсно сприяють підвищенню ефективності навчання та професіоналізму педагогів. Тому, на прикладі досвіду Інгульської ЗШ І - ІІІ ст., можна і треба використовувати різноманітні форми і методи роботи, що мають на меті засвоєння даної теми на високому рівні.

    ВідповістиВидалити