середу, 16 листопада 2016 р.

Козак Ю.О.

Сучасні освітні ресурси як запорука якісної діяльності методичної служби

Козак Юлія Олексіївна, методист районного методичного кабінету Новомиргородського відділу освіти райдержадміністрації

Анотація. У статті розглянуті актуальні питання інформатизації в освітній галузі, використання Інтернет простору в освіті, проаналізовані проблеми, які виникають в освоєнні педагогічними працівниками веб – ресурсів,  розглянуто модель використання інформаційно-комунікаційних технологій для підвищення професійності педагога.




«Педагоги педагогів» мають завжди відчувати «биття пульсу»
кожного вчителя зокрема і шкільного колективу в цілому,
уявляти стан професійного зростання педагогічних працівників,
сприймати методичну роботу в сукупності взаємопов’язаних
і взаємодіючих елементів.
                                                                          Н.Набока
Інформаційна революція, яка постійно набирає силу, швидко змінює світ, надаючи людству принципово нові рішення і можливості в багатьох сферах. Розвиток економічної, соціальної та освітньої галузі вбачає інформатизацію.
Особливо значну роль відіграє інформатизація в галузі освіти. Основними концептуальними засадами інформатизації є удосконалення форм і змісту навчального процесу, впровадження комп’ютерних технологій у навчанні та ключовою умовою є підготовка фахівців, здатних орієнтуватися в навколишньому світі.
Саме комп’ютерні технології є одним із шляхів розвитку інформатизації в освіті. Переваги цих технологій, котрі зумовили необхідність їх застосування у різних галузях людської діяльності, насамперед у швидкості доступу навчаючих до інформації. Надзвичайно складним та динамічним є механізм використання ІКТ-технологій в освіті, але саме вони дають можливість суттєво прискорити передавання знань і накопичення, поширення та популяризації досвіду роботи, які впливають на підвищення якості освіти, дозволяючи здійснювати індивідуальний, оптимальний для кожного підбір форм, засобів та методів навчання, тобто відкривають можливість впроваджувати нові методи навчання.[3]
Для більш тісного взаємозв’язку між керівником навчального закладу, вчителем і методичною службою якраз є активне використання можливостей Інтернет простору.
Саме це забезпечує креативність методичної діяльності, робить її різноплановою, цікавою, оптимальною та спрямованою на запити усіх учасників навчально-виховного процесу.
З метою підвищення професійної майстерності педагогів методичною службою використовуються інформаційно-комунікаційні технології для навчання, використання, популяризації діяльності, зокрема:
·        Організація навчання викладачами кафедри ТІМСО з впровадження ІКТ-технологій для педагогів загальноосвітніх шкіл району;
·        Створення сайтів та блогів для популяризації власного досвіду роботи педагогів;
·        Проведення інтернет-семінарів, інтернет-конференцій без відриву педагогічних працівників від навчального процесу;
·        Майстер-класи із впровадження ІКТ-технологій;
·        Організація самоосвіти педагогів (конкурси-презентацій, інтернет каталоги корисних інтернет-ресурсів, досвід роботи кращих педагогів району);
·        Залучення педагогічних працівників до дистанційного навчання з використання онлайнових сервісів;
·        Віртуальне діагностування, інформування, консультування та спілкування.
Діяльність сайту методичного кабінету та блогів методистів є одним із можливих джерел отримання офіційної інформації [1].
Розміщення методичних рекомендацій, матеріалів конференцій, семінарів, опитувань, діагностик на сайтах методичних установ забезпечує не тільки швидку дію на вчителя, але мимоволі спонукає вчителя навчитись працювати                                 з веб-ресурсами.
При створенні веб-простору для педагогічних працівників методист повинен володіти достовірною, креативною, цілком новою інформацією, яка зацікавить вчителя у пізнанні нового.
Розміщуючи матеріали таким чином, методист сприятиме тому, що вчитель буде удосконалювати власні уміння не тільки фахові, предметні, а й із використання ІКТ-технологій.
Зважаючи на вищезазначене, можна створити певну модель використання інформаційно-комунікаційних технологій для підвищення професійності педагога:
·     Науково-методичний супровід навчально-виховного процесу;
·     Методичне інформування та консультування педагогів;
·     Діагностування потреб і запитів усіх учасників навчально-виховного процесу;
·     Забезпечення консультування через електронну пошту;
·     Організація самоосвіти вчителів, учнів;
·     Популяризація власної діяльності.
Така модель використання інформаційно-комунікаційних технологій для підвищення професійності педагога сприятиме формуванню умінь учителя користуватися послугами поштових серверів, використовувати віртуальні диски Google, Ukr.net, а також удосконалюватиме навики володіння самим персональним комп’ютером й програмним забезпеченням, що дає доступ до           веб-джерел [2].
Результати реалізації моделі використання ІКТ-технологій у методичній роботі забезпечить педагогові:
·        доступ до інформації;
·        володіння веб-ресурсами,;
·        володіння ПК та периферійними пристроями;
·        володіння онлайновими сервісами (Power Point, Prezi, Emezi, Padlet);
·        створення колажів, відеороликів, відеокастів.
Однак вибудовувати методичну роботу слід, враховуючи усі психологічні особливості педагогічних працівників, а саме:
·        потреба в опануванні ІКТ-технологій;
·        алгоритм вміння діяти в конкретній ситуації з ІКТ;
·        базові потреби знань ІКТ-технологій.
         Отже, лише тоді, коли усі складові ІКТ-технологій будуть добре проаналізовані, перспективно змодельовані, діяльність роботи педагогів буде результативною, сприятиме підвищенню фахової майстерності та педагогічного росту і матиме якісну результативність у роботі навчально-виховного процесу закладів освіти [4].

Список використаної літератури:
1.     Козлова О.Г.Сутнісні складові інноваційної діяльності вчителя. – Суми: ВВП, 1999. – С. 34–47.
2.     Маслов В.І. та ін. Система інформації та комп’ютерні технології в управлінні школою. – К.: ІЗМН, 1996. – 80 с. 9.
3.     Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ ст.
4.      Креативний підхід до формування моделі розвитку професійності педагога 


[Електронний ресурс].- Режим доступу

9 коментарів:

  1. Використання Інтернет-простору в навчально-виховному процесі - вимога сьогодення. Настав той час, коли педагог не перешкоджатиме використанню учнем на уроці телефону, а спонукатиме всіляко використовувати різні мобільні пристрої у навчальній діяльності. Та щоб так діяти, необхідно вчителю самому вміти орієнтуватися в інтернет-просторі. У відеокасті Юлія Олексіївна презентувала модель використання інформаційно-комунікаційних технологій для підвищення професійності педагога. Інтернет-простір безмежний, та важливо вміти знайти в ньому потрібне для себе та для своїх учнів.

    ВідповістиВидалити
  2. У своїй публікації Юлія Олексіївна вдало розкрила роль методичної служби у формуванні інформаційної компетентності педагога. Цікавим є використання Інтернет простору для більш тісного взаємозв’язку між керівником навчального закладу, вчителем і методичною службою.

    ВідповістиВидалити
  3. У своїй публікації Юлія Олексіївна вдало розкрила роль методичної служби у формуванні інформаційної компетентності педагога. Цікавим є використання Інтернет простору для більш тісного взаємозв’язку між керівником навчального закладу, вчителем і методичною службою.

    ВідповістиВидалити
  4. Сучасне технологічно-інформаційне суспільство потребує освічених фахівців, яких повинні вчити висококласні спеціалісти своєї галузі, які в свою чергу самі потребують нових джерел для творчої наснаги, професійного самовдосконалення. Саме тому на сучасному етапі модернізації системи освіти й виховання в Україні особливої гостроти й актуальності набувають питання підвищення й розвитку професійної компетентності вчителів в умовах єдиного інформаційного простору.
    Якість навчально-виховного процесу, його результати певною мірою залежать від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності. А в цьому йому допомагає методична служба відділу освіти, метою якої є підвищення професійної компетентності вчителя, що, в свою чергу, спонукає кожного з них до роботи над вдосконаленням свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню педагогічних працівників району новими прогресивними і досконалими методами і засобами навчання; забезпечує підтримання у педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.
    Дякую, Юліє Олексіївно, за змістовну статтю та корисну інформацію :-)

    ВідповістиВидалити
  5. Тема, яку розкрила у своїй публікації Юлія Олексіївна є дуже актуальною на сьогодні. Адже, впровадження інноваційних моделей навчального процесу передбачає вміння вчителів - предметників користуватися засобами новітніх інформаційних технологій. Структурна побудова заняття з використанням ІКТ змінює саму суть навчального процесу, занурюючи його в спілкування, де ролі вчителя й учня врівноважені: обидва працюють для того, щоб навчатися, ділитися своїми знаннями. Одним із результатів процесу інформатизації навчальних закладів має бути можливість використовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології для роботи з інформацією як в навчально-виховному процесі, так і для інших потреб.

    ВідповістиВидалити
  6. У висвітленій статті, Юлія Олексіївна наголошує на тому, що реалії сьогодення вимагають нових підходів до роботи з педагогами, організації та проведення методичної роботи.Кожен вчитель ХХІ століття має працювати нині на рівні сучасних вимог, постійно удосконалюючись, розвиваючи і збагачуючи свою професійну компетентність, інноваційну культуру, технологічний потенціал.
    Відповідно до нових вимог, що висуваються суспільством, методична служба стає ефективною умовою розвитку професійної компетентності педагогів, оскільки реалізує різноманітні форми організації роботи з педагогами та індивідуальні можливості кожного педагога,про що автор широко розкрив у своїй статті.
    Дякую автору за цікаву та корисну інформацію.Успіхів Вам та подальшого творчого натхнення!!!

    ВідповістиВидалити
  7. В умовах динамічного розвитку суспільства, глобальної взаємозалежності та конкуренції на ринку праці сучасна освіта з кожним днем вимагає все більш активного використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в методичній, навчально-виховній діяльності. Використання комп’ютерних технологій призводить до досягнення якісно нових освітніх результатів, прискорює передавання і прискорення знань, підвищує їх ефективність для поширення та популяризації досвіду роботи педагогів. Дякую за цікаву статтю. Бажаю Вам успіху!

    ВідповістиВидалити