Сучасні освітні ресурси як запорука якісної діяльності методичної служби
Козак Юлія Олексіївна, методист районного методичного кабінету Новомиргородського відділу освіти райдержадміністрації
Козак Юлія Олексіївна, методист районного методичного кабінету Новомиргородського відділу освіти райдержадміністрації
Анотація. У
статті розглянуті актуальні питання інформатизації в освітній галузі,
використання Інтернет простору в освіті, проаналізовані проблеми, які виникають
в освоєнні педагогічними працівниками веб – ресурсів, розглянуто модель використання
інформаційно-комунікаційних технологій для підвищення професійності педагога.
«Педагоги
педагогів» мають завжди відчувати «биття пульсу»
кожного вчителя зокрема і шкільного колективу
в цілому,
уявляти
стан професійного зростання педагогічних працівників,
сприймати методичну роботу в сукупності
взаємопов’язаних
і взаємодіючих елементів.
Н.Набока
Інформаційна
революція, яка постійно набирає силу, швидко
змінює світ, надаючи людству принципово
нові рішення і можливості в багатьох сферах. Розвиток
економічної, соціальної та освітньої галузі вбачає інформатизацію.
Особливо значну роль відіграє
інформатизація в галузі освіти. Основними концептуальними засадами
інформатизації є удосконалення форм і змісту навчального процесу, впровадження
комп’ютерних технологій у навчанні та ключовою умовою є підготовка фахівців,
здатних орієнтуватися в навколишньому світі.
Саме комп’ютерні технології є
одним із шляхів розвитку інформатизації в освіті. Переваги цих технологій,
котрі зумовили необхідність їх застосування у різних галузях людської
діяльності, насамперед у швидкості доступу навчаючих до інформації. Надзвичайно
складним та динамічним є механізм використання ІКТ-технологій в освіті, але
саме вони дають можливість суттєво прискорити передавання знань і накопичення,
поширення та популяризації досвіду роботи, які впливають на підвищення якості
освіти, дозволяючи здійснювати індивідуальний, оптимальний для кожного підбір
форм, засобів та методів навчання, тобто відкривають можливість впроваджувати
нові методи навчання.[3]
Для більш тісного взаємозв’язку між керівником
навчального закладу, вчителем і методичною службою якраз є активне використання
можливостей Інтернет простору.
Саме це забезпечує креативність методичної
діяльності, робить її різноплановою, цікавою, оптимальною та спрямованою на
запити усіх учасників навчально-виховного процесу.
З
метою підвищення професійної майстерності педагогів методичною службою
використовуються інформаційно-комунікаційні технології для навчання,
використання, популяризації діяльності, зокрема:
·
Організація навчання викладачами
кафедри ТІМСО з впровадження ІКТ-технологій для педагогів загальноосвітніх шкіл
району;
·
Створення сайтів та блогів для
популяризації власного досвіду роботи педагогів;
·
Проведення інтернет-семінарів,
інтернет-конференцій без відриву педагогічних працівників від навчального
процесу;
·
Майстер-класи із впровадження
ІКТ-технологій;
·
Організація самоосвіти педагогів
(конкурси-презентацій, інтернет каталоги корисних інтернет-ресурсів, досвід
роботи кращих педагогів району);
·
Залучення педагогічних
працівників до дистанційного навчання з використання онлайнових сервісів;
·
Віртуальне діагностування,
інформування, консультування та спілкування.
Діяльність сайту методичного кабінету та
блогів методистів є одним із можливих джерел отримання офіційної інформації [1].
Розміщення методичних рекомендацій, матеріалів
конференцій, семінарів, опитувань, діагностик на сайтах методичних установ
забезпечує не тільки швидку дію на вчителя, але мимоволі спонукає вчителя навчитись
працювати з веб-ресурсами.
При створенні веб-простору для педагогічних
працівників методист повинен володіти достовірною, креативною, цілком новою
інформацією, яка зацікавить вчителя у пізнанні нового.
Розміщуючи матеріали таким чином, методист
сприятиме тому, що вчитель буде удосконалювати власні уміння не тільки фахові,
предметні, а й із використання ІКТ-технологій.
Зважаючи на вищезазначене, можна створити
певну модель використання інформаційно-комунікаційних технологій для підвищення
професійності педагога:
·
Науково-методичний
супровід навчально-виховного процесу;
·
Методичне
інформування та консультування педагогів;
·
Діагностування потреб
і запитів усіх учасників навчально-виховного процесу;
·
Забезпечення
консультування через електронну пошту;
·
Організація
самоосвіти вчителів, учнів;
·
Популяризація власної
діяльності.
Така модель використання
інформаційно-комунікаційних технологій для підвищення професійності педагога
сприятиме формуванню умінь учителя користуватися послугами поштових серверів,
використовувати віртуальні диски Google, Ukr.net,
а також удосконалюватиме навики володіння самим персональним комп’ютером й
програмним забезпеченням, що дає доступ до веб-джерел [2].
Результати реалізації моделі використання
ІКТ-технологій у методичній роботі забезпечить педагогові:
·
доступ до
інформації;
·
володіння
веб-ресурсами,;
·
володіння
ПК та периферійними пристроями;
·
володіння
онлайновими сервісами (Power
Point, Prezi, Emezi, Padlet);
·
створення
колажів, відеороликів, відеокастів.
Однак вибудовувати методичну роботу слід,
враховуючи усі психологічні особливості педагогічних працівників, а саме:
·
потреба в
опануванні ІКТ-технологій;
·
алгоритм
вміння діяти в конкретній ситуації з ІКТ;
·
базові
потреби знань ІКТ-технологій.
Отже, лише тоді, коли усі
складові ІКТ-технологій будуть добре проаналізовані, перспективно змодельовані,
діяльність роботи педагогів буде результативною, сприятиме підвищенню фахової
майстерності та педагогічного росту і матиме якісну результативність у роботі
навчально-виховного процесу закладів освіти [4].
Список використаної літератури:
1.
Козлова О.Г.Сутнісні складові
інноваційної діяльності вчителя. – Суми: ВВП, 1999. – С. 34–47.
2.
Маслов В.І. та ін. Система інформації та
комп’ютерні технології в управлінні школою. – К.: ІЗМН, 1996. – 80 с. 9.
3.
Національна доктрина розвитку освіти
України у ХХІ ст.
4.
Креативний
підхід до формування моделі розвитку професійності педагога
[Електронний ресурс].- Режим доступу
Автор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалитиВикористання Інтернет-простору в навчально-виховному процесі - вимога сьогодення. Настав той час, коли педагог не перешкоджатиме використанню учнем на уроці телефону, а спонукатиме всіляко використовувати різні мобільні пристрої у навчальній діяльності. Та щоб так діяти, необхідно вчителю самому вміти орієнтуватися в інтернет-просторі. У відеокасті Юлія Олексіївна презентувала модель використання інформаційно-комунікаційних технологій для підвищення професійності педагога. Інтернет-простір безмежний, та важливо вміти знайти в ньому потрібне для себе та для своїх учнів.
ВідповістиВидалитиУ своїй публікації Юлія Олексіївна вдало розкрила роль методичної служби у формуванні інформаційної компетентності педагога. Цікавим є використання Інтернет простору для більш тісного взаємозв’язку між керівником навчального закладу, вчителем і методичною службою.
ВідповістиВидалитиУ своїй публікації Юлія Олексіївна вдало розкрила роль методичної служби у формуванні інформаційної компетентності педагога. Цікавим є використання Інтернет простору для більш тісного взаємозв’язку між керівником навчального закладу, вчителем і методичною службою.
ВідповістиВидалитиСучасне технологічно-інформаційне суспільство потребує освічених фахівців, яких повинні вчити висококласні спеціалісти своєї галузі, які в свою чергу самі потребують нових джерел для творчої наснаги, професійного самовдосконалення. Саме тому на сучасному етапі модернізації системи освіти й виховання в Україні особливої гостроти й актуальності набувають питання підвищення й розвитку професійної компетентності вчителів в умовах єдиного інформаційного простору.
ВідповістиВидалитиЯкість навчально-виховного процесу, його результати певною мірою залежать від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності. А в цьому йому допомагає методична служба відділу освіти, метою якої є підвищення професійної компетентності вчителя, що, в свою чергу, спонукає кожного з них до роботи над вдосконаленням свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню педагогічних працівників району новими прогресивними і досконалими методами і засобами навчання; забезпечує підтримання у педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.
Дякую, Юліє Олексіївно, за змістовну статтю та корисну інформацію :-)
Тема, яку розкрила у своїй публікації Юлія Олексіївна є дуже актуальною на сьогодні. Адже, впровадження інноваційних моделей навчального процесу передбачає вміння вчителів - предметників користуватися засобами новітніх інформаційних технологій. Структурна побудова заняття з використанням ІКТ змінює саму суть навчального процесу, занурюючи його в спілкування, де ролі вчителя й учня врівноважені: обидва працюють для того, щоб навчатися, ділитися своїми знаннями. Одним із результатів процесу інформатизації навчальних закладів має бути можливість використовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології для роботи з інформацією як в навчально-виховному процесі, так і для інших потреб.
ВідповістиВидалитиУ висвітленій статті, Юлія Олексіївна наголошує на тому, що реалії сьогодення вимагають нових підходів до роботи з педагогами, організації та проведення методичної роботи.Кожен вчитель ХХІ століття має працювати нині на рівні сучасних вимог, постійно удосконалюючись, розвиваючи і збагачуючи свою професійну компетентність, інноваційну культуру, технологічний потенціал.
ВідповістиВидалитиВідповідно до нових вимог, що висуваються суспільством, методична служба стає ефективною умовою розвитку професійної компетентності педагогів, оскільки реалізує різноманітні форми організації роботи з педагогами та індивідуальні можливості кожного педагога,про що автор широко розкрив у своїй статті.
Дякую автору за цікаву та корисну інформацію.Успіхів Вам та подальшого творчого натхнення!!!
В умовах динамічного розвитку суспільства, глобальної взаємозалежності та конкуренції на ринку праці сучасна освіта з кожним днем вимагає все більш активного використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в методичній, навчально-виховній діяльності. Використання комп’ютерних технологій призводить до досягнення якісно нових освітніх результатів, прискорює передавання і прискорення знань, підвищує їх ефективність для поширення та популяризації досвіду роботи педагогів. Дякую за цікаву статтю. Бажаю Вам успіху!
ВідповістиВидалитиАвтор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалити