вівторок, 15 листопада 2016 р.

Погрібна Н.В.

Роль методичної служби у підвищенні фахової майстерності педагогів загальноосвітніх навчальних закладів Кіровоградського району через створення віртуального інформаційного простору

Погрібна Наталія Василівна, методист інформаційно-ресурсного методичного центру відділу освіти, молоді та спорту Кіровоградської райдержадміністрації

Анотація. Дана стаття містить матеріали про роботу методичної служби у створенні та формуванні єдиного віртуального інформаційно-організаційного простору для педагогічних працівників, використання інноваційних технологій у роботі з вчителями, спрямування організаційно-методичного супроводу за допомогою Інтернет-мережі на удосконалення фахової майстерності педагога, спроможного стати конкурентоспроможним у сфері надання освітніх послуг.

Сучасна освіта з кожним днем вимагає все більш активного використання інформаційних і комунікаційних технологій в управлінській, навчально-виховній, методичній діяльності педагогічних працівників. Основним критерієм ефективності використання нових інформаційних є створення єдиного інформаційного освітнього простору. Ця необхідність виникла у діяльності інформаційно-ресурсного методичного центру відділу освіти, молоді та спорту Кіровоградської райдержадміністрації. Адже майстерність учителя формується через постійне, систематичне професійне навчання, удосконалення фахової майстерності. А для цього необхідна діюча й ефективна структура методичної служби, роль якої є важливою та вагомою. На сучасному етапі  це є неможливим без створення віртуального інформаційного простору.
Особливе місце в організації методичної роботи відводиться впровадженню інноваційної діяльності як у навчальних закладах району, так і в інформаційно-ресурсному методичному центрі, адже саме це на сьогоднішній день є і необхідністю, і вимогою, і завданням, і об’єктивною реальністю. Оволодіння новими освітніми технологіями, використання хмарних технологій, формування конкурентоспроможності вчителів району є першочерговим завданням методичної служби. Працівники інформаційно-ресурсного методичного центру глибоко переконані, що вдосконалення навчально-виховного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах пов’язане з необхідністю модернізації  методичної роботи, її вдосконалення на інноваційній основі.
Науково-методичний, організаційний супровід діяльності педагогічних працівників методисти ІРМЦ здійснюють через персональні сайти та блоги, що дає можливість швидко, оперативно інформувати вчителів, знайомити з новими нормативними документами, мобільно організовувати діяльність різних методичних формувань району.  Здійснюючи такі напрямки діяльності як:
- організаційно-методичний супровід організації роботи з обдарованими дітьми (Блог http://obddit.blogspot.com/);
- організаційно-методичний супровід  викладання української мови, літератури, російської мови та зарубіжної літератури, музичного образотворчого мистецтва, трудового навчання у загальноосвітніх навчальних закладах району;
- організаційно-методичний супровід щодо профільної освіти у закладах та організації дистанційного навчання,
маю свій блог методиста ІРМЦ Погрібної Н.В. http://pnvfilolog.blogspot.com/, через який відбувається створення віртуального інформаційного простору для організації якісної методичної роботи у районі.
З метою стимулювання розвитку творчості й ініціативи вчителів; залученню педпрацівників до пошукової, експериментально-дослідницької роботи, до моделювання і впровадження перспективного педагогічного досвіду вчителі української мови та літератури, зарубіжної літератури, музичного мистецтва, образотворчого мистецтва мають власні сайти та блоги, упорядкована блогосфера вчителів):
Також кожне районне методичне об’єднання має свій блог, де розміщено нормативно правові документи, що регулюють діяльність вчителів; методичні рекомендації щодо викладання предметів, цікаві методичні знахідки, програмове забезпечення вчителів, опис досвіду педагогічних працівників району, інформаційні матеріали для роботи педагогів, корисні інтернет –посилання, підготовка до ЗНО, різних конкурсів, олімпіад, турнірів для учнів та фахових конкурсів для вчителів:

         Залучаючи вчителів до впровадження інноваційної діяльності, оволодіння сучасними інформаційно-ресурсними, хмарними технологіями, їх активного використання у практичній діяльності, планую та здійснюю організацію методичної роботи через інноваційну діяльність. Оволодіння новими знаннями,  можливе через здійснення самоосвітньої діяльності, тому сама постійно активно навчаюсь та стимулюю до участі у різних формах дистанційної освіти вчителів-філогогів. Так, у 2014-2015 н.р  взяла участь у ІІ Міжнародній конференції INTEL «Нові горизонти в ІКТ», в рамках якої пройшла два дистанційних курси, у 2015-2016 н.р. участь у ІІІ Міжнародній конференції INTEL «Нові горизонти в ІКТ», в рамках якої пройшла вісім дистанційних курсів, серед яких «Онлайнове середовище вчителя», «Хмарне портфоліо педагогічних працівників», «Е-курс» та інші.
Використання сучасних педагогічних технології є необхідною складовою для організації методичної роботи з питання фахового росту вчителів, використання різних форм інноваційної діяльності сприяє підтримці ділового тонусу педагогічних працівників, допомозі у подоланні труднощів, у відкритті шляху до творчості та пошукової діяльності, виявленні ініціативи. Так, 25 березня 2016 року був проведений інтернет-семінар для вчителів зарубіжної літератури з теми: «Застосування інтерактивних форм роботи як один із шляхів підвищення ефективності уроку зарубіжної літератури» на платформі: http://interszl.blogspot.com/.
21 жовтня 2016 року з теми «Модернізація і технологізація сучасного уроку зарубіжної літератури» на платформі: http://vusnjaseminar.blogspot.com/ 
Іншим видом методичної роботи є проведення веб-квестів для педагогів. У листопаді 2015 року веб-квест для вчителів зарубіжної літератури  з теми «Формування читацьких компетенцій учнів засобами аналізу художнього твору» (http://wkzl1115.blogspot.com), у ході якого педагоги, поділені на шість груп, займалися дослідницько-пошуковою діяльністю, результатом якої стали методичні напрацювання, практичні рекомендації до роботи вчителя-словесника, оформлені у спільні презентації.
Методична служба Інформаційно-ресурсного методичного центру Кіровоградського району застосовує такі форми науково-методичного та інформаційного супроводу як інтернет-конференції. Так, у 2014-2015 н.р була проведена науково-практична Інтернет-конференція з проблеми «Використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання як умова підвищення якості сучасної філологічної освіти».
Платформа проведення: блог районного методичного кабінету: http://filologkrda.blogspot.com/.
У 2015-2016 н.р. вчителі української мови та літератури взяли участь у роботі районної науково-практичної Інтернет-конференції з проблеми «Формування національно-патріотичних компетентностей учнів на уроках української мови та літератури».
Також педагоги опрацювали матеріали інтернет-конференції та долучилися до обговорення питань, висвітлених у поданих статтях. (платформа http://ovkrda.blogspot.com/).
         Творча активність вчителів, їх розуміння важливості впровадження інновацій в освітню діяльність, оволодіння сучасними освітніми технологіями дали можливість здійснювати організаційно-методичне забезпечення через проведення засідань методичних формувань як очно, так і дистанційно. Підтвердженням вищевикладеного є створені блоги творчої  групи вчителів української мови  http://tvgukr.blogspot.com/, творчої групи вчителів зарубіжної літератури та Школи молодого педагога вчителів зарубіжної літератури http://shmpedagoga.blogspot.com/
Для використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій  та  підвищення професійних компетентностей педагогів району у лютому 2015року мною створено дистанційний курс «Інтернет-можливості у роботі організатора виховного процесу (Google сервіси)» (https://sites.google.com/site/dkinternetmozlivostiuroboti/).
Одним із цікавих та результативних форм методичної роботи у створенні єдиного інформаційного освітнього простору для вчителів Кіровоградського району є організація роботи віртуальної лабораторії вчителів-словесників, матеріали якої представлені на блозі: http://virtlabkir.blogspot.com/ .…
Отже, активне використання у роботі методистів та педагогів інформаційно-комунікаційних технологій, медіаграмотність працівників методичних служб дає можливість вміло та доцільно поєднувати впровадження традиційних та інноваційних форм у практичну діяльність.
Вважаю, такі форми методичної роботи необхідні для створення сприятливих умов розвитку педагогічної майстерності, творчої ініціативи активних педагогів, здатних стати  конкурентоспроможними у наданні якісних освітніх послуг.

БІБЛІОГРАФІЯ:


2.      Половенко О.В. Методичні рекомендації: Сучасні підходи до планування діяльності методичних служб / О.В.Половенко – Кіровоград: Видавництво обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського, 2007.

1 коментар:

  1. Дякую! Зазначені у статті матеріали з формування інформаційно-організаційного простору педагогічних працівників нашого району дійсно працюють на практиці. Особливо зручна форму проведення конференцій та семінарів-практикумів - інтернет-конференції та інтернет-семінари - швидко, цікаво, корисно!

    ВідповістиВидалити